چگونه SSL می تواند رتبه بندی SEO را افزایش دهد
از سال ۲۰۱۴، گوگل برای “HTTPS در همه جا” در سراسر وب فشار می آورد. اساساً به این معنی است که هر وب سایت و برنامه باید یک اتصال امن و رمزگذاری شده داشته باشد. برای اینکه واقعاً این خانه را هدایت کنند، آنها داشتن گواهینامه SSL را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل
از سال ۲۰۱۴، گوگل برای “HTTPS در همه جا” در سراسر وب فشار می آورد. اساساً به این معنی است که هر وب سایت و برنامه باید یک اتصال امن و رمزگذاری شده داشته باشد. برای اینکه واقعاً این خانه را هدایت کنند، آنها داشتن گواهینامه SSL را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل کردند. این به این معنی است که یکی از عوامل متعددی است که گوگل در رتبه بندی یک وب سایت در موتور جستجوی خود به آن نگاه می کند.
این در عمل دقیقا به چه معناست؟
گوگل در گذشته گفته بود که اگر دو وب سایت رقیب از نظر سیگنال های کیفی با هم برابر باشند (مثلاً سرعت سایت سریع و محتوای خوب) اما یک سایت دارای گواهینامه SSL و دیگری فاقد گواهینامه SSL باشد، وب سایتی که گواهینامه SSL دارد. زمانی که نوبت به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می شود، احتمالاً برتری خواهد داشت. اساساً، گواهی SSL می تواند به عنوان یک عامل شکست در این سناریو عمل کند.
بنابراین، واضح است که SSL مطمئناً در مورد رتبه بالاتر وب سایت در موتورهای جستجو کمک می کند. اما ما نمیخواهیم تأثیر SSL بر سئو را نیز اغراق کنیم.
SSL به تنهایی به شما کمک نمی کند رتبه بالاتری کسب کنید
به نظر میرسد الگوریتم گوگل اغلب به روشهای مرموزی کار میکند، و مجموعه کاملی از فاکتورهای رتبهبندی شناخته شده (در واقع ۲۰۰ مورد از آنها) وجود دارد که در کنار یکدیگر برای کمک به یک وبسایت در رتبهبندی بالاتر کار میکنند. شما نمی توانید فقط یکی را انتخاب کنید و امیدوار باشید که با اجرای آن در گوگل شماره یک شوید. اینطوری کار نمیکنه بنابراین تنها با داشتن یک SSL، رتبه شما به طور تصاعدی بهبود نمی یابد (اگرچه کمک خواهد کرد). فعال کردن HTTP در سایت شما تنها یکی از بهترین روش های سئو است. جدا از اینکه سیگنال رتبه بندی خودش است، ممکن است به تقویت پتانسیل رتبه بندی شما در زمینه های زیر کمک کند:
امنیت وب سایت: از آنجایی که امنیت ضعیف وب سایت می تواند شما را در معرض خطر هکرها قرار دهد، می تواند دلیلی برای قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل باشد. احتمالاً ناگفته نماند که این برای سئو خوب نیست. امنیت وب سایت می تواند چیزهای زیادی را در بر بگیرد (همانطور که قبلاً در این پست وبلاگ بحث کردیم)، اما SSL یکی از آنهاست. با فعال کردن SSL، اطمینان حاصل می کنید که کاربران شما یک اتصال رمزگذاری شده به سایت شما دارند و آنها را با آگاهی از اینکه مرور آنها امن است، ایمن می کنید.
تجربه کاربری: بسیاری از عناصر به تجربه کاربری خوب در یک وب سایت کمک می کنند، از سرعت صفحه گرفته تا ناوبری بصری. مسلماً SSL نیز می تواند به ایجاد یک تجربه کاربری مثبت کمک کند. از این گذشته، چه تجربه ای بهتر از اینکه بدانید اتصال شما ایمن است؟
اعتماد کاربر: یکی از فاکتورهای بزرگ رتبه بندی گوگل که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، چیزی است که به نام E-A-T شناخته می شود – تخصص، اقتدار و قابل اعتماد. این امر بر محتوای باکیفیت و دقیق که برای کاربران مرتبط است تأکید دارد. وقتی صحبت از «اعتماد» به میان میآید، اینجاست که SSL وارد میشود. داشتن یک اتصال HTTP به کاربران اجازه میدهد تا بدانند سایت شما قابل اعتماد، خالص و ساده است. این تنها توسط Google Chrome مورد تاکید قرار گرفته است که اکنون هر سایتی را بدون SSL به عنوان “ناامن” علامت گذاری می کند.
فراتر از SSL و به طور کلی بهینه سازی بک اند وب سایت خود، اگر می خواهید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید، باید فاکتورهای سئو داخلی سایت خود را نیز در نظر بگیرید، مانند تولید محتوای با کیفیت خوب، استفاده از تگ های عنوان و پیاده سازی ساختارهای URL مناسب.
بسته شدن
داشتن گواهینامه SSL تنها یکی از عناصر رتبه بندی سئو است، اما این امر بسیار بد است. در حالی که ممکن است وب سایت شما را به بالای صفحه ۱ در گوگل نرساند، نداشتن آن مطمئناً می تواند بر رتبه بالای وب سایت شما تأثیر بگذارد. فراتر از سئو، هشدار گوگل کروم در مورد امنیت سایت های بدون SSL مطمئناً تأثیر منفی بر میزان ترافیکی که در سایت شما دریافت می کنید خواهد داشت.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰