تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 20:14
150 بازدید
کد خبر : 208349

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا کشاورز گفت: طرح هوشمند سازی نقشه زمین‌های ملی یا کاداستر در بیش از یک میلیون هکتار معادل ۹۸ و ۸ دهم درصدِ زمین‌های ملی گیلان انجام و سند آن‌ها به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شده است. وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نکات ریز و

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا کشاورز گفت: طرح هوشمند سازی نقشه زمین‌های ملی یا کاداستر در بیش از یک میلیون هکتار معادل ۹۸ و ۸ دهم درصدِ زمین‌های ملی گیلان انجام و سند آن‌ها به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نکات ریز و جزئی هم در نقشه‌ زمین‌های ملی و عرصه‌های طبیعی قابل مشاهده است، افزود: جلوگیری از زمین خواری، مدیریت بهینه عرصه‌های ملی برای واگذاری و دفاع موثر در محاکم قضایی برای اثبات مالکیت از مزایای دیگر اجرای طرح کاداستر است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای طرح کاداستر در سواحل گیلان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح حریم سواحل گیلان به دقت مشخص می‌شود.

محمدرضا کشاورز افزود: گیلان بیش از یک میلیون و ۳۹۵ هزار هکتار عرصه طبیعی شامل جنگل، مرتع، ساحل و جلگه دارد که از این مقدار ۹۵۱ هزار و ۷۰۱ هکتار زمین منابع طبیعی و بقیه مستثنیات اشخاص است.

وی با اشاره به چالش‌های اجرای طرح کاداستر و مشکلات نقشه برداری از زمین‌های منابع طبیعی گیلان، گفت: تاکنون بسیاری از مشکلات اجرای این طرح در استان برطرف شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.