تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 20:21
141 بازدید
کد خبر : 208417

برداشت نوبرانه گردو در گیلان

برداشت نوبرانه گردو در گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، منوچهر پارسافر با اشاره به آغاز برداشت گردو در استان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۹ هزار و ۱۰۰ باغدار گیلانی امسال بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ تن گردو برداشت کنند. وی افزود: ارزش اقتصادی این مقدار گردو ۹۶۲ میلیارد تومان است. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه

برداشت نوبرانه گردو در گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، منوچهر پارسافر با اشاره به آغاز برداشت گردو در استان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۹ هزار و ۱۰۰ باغدار گیلانی امسال بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ تن گردو برداشت کنند.

وی افزود: ارزش اقتصادی این مقدار گردو ۹۶۲ میلیارد تومان است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۴ هزار و ۱۷۰ هکتار باغ گردو دارد، گفت: زمان برداشت محصول گردو بستگی به مناطق مختلف استان دارد و باغداران از اواخر شهریور ماه تا نیمه اول آبان این محصول را برداشت می‌کنند.
پارسافر با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان از باغداران تصریح کرد: این سازمان با اعطای نهال یارانه‌ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف گیلان از باغداران حمایت می‌کند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گردو در ارتفاعات و نواحی کوهستانی گیلان به خوبی رشد می‌کند، افزود: شهرستان‌های رودبار، املش، تالش، سیاهکل، رودسر و آستارا از مناطق مهم گیلان در تولید گردو هستند.
گردو منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است که در حفظ و تقویت سلامت قلب، استخوان‌ها و وزن نقش دارد.
درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، چوب بسیار مناسبی برای تولید فرآورده‌های چوبی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.