تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 12:06
155 بازدید
کد خبر : 208451

مسائل فنی سئو: ۳ نکته از گوگل

مسائل فنی سئو: ۳ نکته از گوگل

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از کینگ پیدیا گوگل بینش های ارزشمندی را در مورد تشخیص مشکلات فنی سئو که بر نمایه سازی و رتبه بندی تأثیر می گذارد ارائه می دهد. در یک ویدیو، گوگل سه نکته عملی برای استفاده از کنسول جستجو برای

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از کینگ پیدیا گوگل بینش های ارزشمندی را در مورد تشخیص مشکلات فنی سئو که بر نمایه سازی و رتبه بندی تأثیر می گذارد ارائه می دهد. در یک ویدیو، گوگل سه نکته عملی برای استفاده از کنسول جستجو برای شناسایی و رسیدگی به مسائل فنی ارائه می‌دهد که می‌تواند بر عملکرد نمایه‌سازی یا رتبه‌بندی وب‌سایت شما تأثیر بگذارد.

این نکات به عنوان منابع ارزشمندی برای افزایش سلامت کلی و دیده شدن سایت شما در نتایج موتورهای جستجو عمل می کنند.

 

آیا URL شما برای موتورهای جستجو آماده است؟

بررسی اینکه آیا یک URL می تواند توسط Google پیدا شود یا نه مهم است. می توانید از ابزار بازرسی URL کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا یک صفحه ایندکس شده است یا خیر. اگر اینطور نیست، ابزار دلیل آن را نشان خواهد داد.

 

این ابزار همچنین آخرین باری که گوگل از صفحه بازدید کرده است را نشان می دهد و به شما ایده ای از اهمیت آن برای گوگل می دهد. این کمک می کند مطمئن شوید که محتوای شما در نتایج جستجو قابل مشاهده است.

 

اطمینان حاصل کنید که صفحه شما به دلیل تکراری بودن یا نمایه شدن صفحه دیگری نادیده گرفته نمی شود

گوگل توصیه می کند بررسی کنید که آیا صفحه شما تکراری است یا اینکه صفحه دیگری به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته می شود (متعارف). ویدیو نشان می دهد که اگر صفحه دیگری به عنوان صفحه اصلی انتخاب شود، معمولاً مشکلی ندارد.

 

نکته پاداش: از استفاده از حافظه پنهان یا عملگر site:search برای تشخیص خودداری کنید، زیرا یک صفحه می تواند ایندکس شود اما در سایت:search ظاهر نمی شود. اپراتور جستجوی سایت به فهرست جستجو متصل نیست، حتی زمانی که یک اپراتور برای نمایش بک لینک ها وجود داشته باشد.

 

HTML ارائه شده را برای مشکلات احتمالی بررسی کنید

در اینجا یک نکته ارزشمند از Google وجود دارد: صرفاً بررسی HTML از طریق کد منبع، بینش مشابهی را با بررسی HTML ارائه شده ارائه نمی دهد.

“رندر شده” به HTML ایجاد شده برای مرورگر یا Googlebot برای نمایش صفحه وب اشاره دارد. اگر در حال عیب یابی مشکلات احتمالی HTML هستید، بررسی HTML ارائه شده مفید است. این نسخه آنچه را که مرورگر و Googlebot واقعاً در سطح کد می بینند، نشان می دهد. تمایز مهم بین کد منبع HTML و HTML ارائه شده این است که دومی نشان می دهد که HTML پس از اجرای همه جاوا اسکریپت چگونه به نظر می رسد.

 

بنابراین، اگر مشکلی در رابطه با جاوا اسکریپت یا عناصر دیگر وجود داشته باشد، بررسی HTML ارائه شده به احتمال زیاد آن را کشف می کند. Google پیشنهاد می‌کند URL را با وارد کردن مستقیم آن در ابزار بازرسی URL یا کلیک کردن روی پیوند بازرسی در کنار URL در اکثر گزارش‌های کنسول جستجو، بررسی کنید.

 

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

 

  1. URL را مستقیماً در ابزار URL Inspection وارد کنید.
  2. از طرف دیگر، در اکثر گزارش‌های کنسول جستجو، روی پیوند بازرسی در کنار URL کلیک کنید.
  3. روی “Test live URL” کلیک کنید و سپس “View tested page” را انتخاب کنید.
  4. تب HTML در ابزار HTML ارائه شده برای صفحه را نمایش می دهد.

 

مشاهده HTML ارائه شده با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده کروم  

با استفاده از Chrome DevTools در مرورگر کروم خود می توانید به راحتی HTML ارائه شده را بررسی کنید. این مراحل را دنبال کنید:

 

  1. Chrome DevTools را با کلیک بر روی منوی کشویی بیضی عمودی (سه نقطه) باز کنید.
  2. به «ابزارهای بیشتر» > «ابزارهای برنامه‌نویس» بروید.
  3. برای MacOS، Command+Shift+P و برای Windows/Linux/ChromeOS، Control+Shift+P را فشار دهید تا Command Menu باز شود.
  4. نوع: Rendering، و گزینه منوی «نمایش رندر» را انتخاب کنید.
  5. Chrome DevTools سپس HTML ارائه شده را در پنجره پایین نمایش می دهد. می توانید آن را با نشانگر ماوس بگیرید و برای بررسی دقیق تر آن را بزرگ کنید.
  6. این فرآیند ساده به شما امکان می‌دهد به راحتی HTML رندر شده را با استفاده از Chrome DevTools بررسی کنید و بینش‌های ارزشمندی را در مورد نحوه نمایش صفحه وب شما پس از اجرای جاوا اسکریپت ارائه دهید.

 

سه نکته برای اشکال زدایی مسائل فنی

پرداختن به مسائل فنی که بر نمایه سازی و رتبه بندی تأثیر می گذارد، مهم است و راه های مختلفی برای شناسایی و رفع این مشکلات وجود دارد. Google با ابزارهای کاربرپسند موجود در Search Console و Chrome DevTools، فرآیند اشکال زدایی را ساده می کند.

 

نتیجه

عملکرد و دید مطلوب وب سایت شما مستلزم توجه دقیق به جزئیات فنی است. با استفاده از قابلیت‌های تشخیصی ابزارهایی مانند Search Console و Chrome DevTools، می‌توانید به طور موثر مشکلات بالقوه‌ای را که ممکن است مانع فهرست‌بندی و رتبه‌بندی شوند، شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید.

این بینش ها به شما این امکان را می دهد که سلامت کلی و عملکرد حضور آنلاین خود را در چشم موتورهای جستجو افزایش دهید و در نهایت به تجربه کاربری بهتر و دید بهتر جستجو کمک می کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.