تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 16:34
213 بازدید
کد خبر : 184015

وضعیت نگران کننده‌ نتایج «ارزشیابی» ابتدایی‌ها

وضعیت نگران کننده‌ نتایج «ارزشیابی» ابتدایی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر آموزش‌های حضوری با اولویت «سلامت دانش آموزان» تأکید کرد. به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، در توضیح وضعیت موجود و چالش‌های جدی پیش رو به نتایج پیمایشی که معاونت ابتدایی در تابستان گذشته به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مقایسه

 وضعیت نگران کننده‌ نتایج «ارزشیابی» ابتدایی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر آموزش‌های حضوری با اولویت «سلامت دانش آموزان» تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، در توضیح وضعیت موجود و چالش‌های جدی پیش رو به نتایج پیمایشی که معاونت ابتدایی در تابستان گذشته به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش‌آموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن، وضعیت نگران کننده‌ای در بر داشت. به عنوان مثال در درس فارسی پایه‌های اول و دوم درصد دانش‌آموزانی که نتیجه «خیلی خوب» گرفته‌اند ۱۰ درصد کاهش داشته و درصد دانش‌آموزانی که «نیازمند به تلاش»  در کارنامه‌ شان ثبت شده، افزایش یافته است.

حکیم زاده افزود: متعاقب این پژوهش در تابستان امسال یک برنامه‌ «جبران و تثبیت یادگیری» در ۱۴ جلسه‌ آموزشی برای تمام دانش آموزانی  که در درس‌های ریاضی و فارسی دوره‌ اول و فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند؛ برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای‌ با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضاء شد که بر اساس آن، از ظرفیت دانشجومعلمان برای آموزش، جبران و تثبیت یادگیری استفاده شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح «جبران و تثبیت یادگیری» نیز از پایان نوبت اول امسال آغاز و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

حکیم زاده همچنین نسبت به وضعیت یادگیری دانش آموزان در مناطق شهری کمتربرخوردار ابراز نگرانی کرد و افزود: با همت و تلاش همکاران ما آموزش‌ها در مناطق روستایی و عشایری هم سال گذشته و هم امسال به شکل حضوری جریان یافته است اما در حاشیه‌ شهرها و مناطق پرجمعیت به دلیل آنکه خانواده از سطح سواد مناسبی برخوردار نیست  و کودک از حمایت مؤثر والدین محروم است، در شکل مجازی آموزش با مشکلات یادگیری بیشتری مواجه شده و بیش از سایر دانش آموزان متضرر می‌شوند.

حکیم زاده گفت: ضمن در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان به دوگانه سلامت و آموزش، فکر نمی کنیم و همواره بنابر صلاحدید ستاد ملی کرونا مصمم هستیم  تمام توان خود را برای اجرای برنامه‌های هدفمند به منظور جبران کاهش یادگیری دانش‌آموزان به کار گیریم که قطعاً حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و همراهی و حمایت خانواده‌ها می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.