تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 14:18
146 بازدید
کد خبر : 208500

چگونه در فارکس ترید کنیم؟

چگونه در فارکس ترید کنیم؟

همه انسان‌ها این فرصت را دارند که تریدر بازار فارکس باشند. هیچ انسانی از بدو تولد تریدر به دنیا نمی‌آید و برای تبدیل شدن به آن باید تلاش کرد. تمام معامله‌گران برجسته جهان کار خودشان را با یک دوره آموزش ترید آغاز کرده‌اند و سپس با کسب تجربه شکست و پیروزی‌های گوناگون تبدیل به معامله‌گران

همه انسان‌ها این فرصت را دارند که تریدر بازار فارکس باشند. هیچ انسانی از بدو تولد تریدر به دنیا نمی‌آید و برای تبدیل شدن به آن باید تلاش کرد. تمام معامله‌گران برجسته جهان کار خودشان را با یک دوره آموزش ترید آغاز کرده‌اند و سپس با کسب تجربه شکست و پیروزی‌های گوناگون تبدیل به معامله‌گران امروزی شده‌اند. شما هم اگر می‌خواهید در فارکس تبدیل به یک تریدر موفق شوید، اول باید بهترین دوره آموزش فارکس را پیدا کنید و با شرکت در آن علم و دانش خودتان در مورد این بازار را تقویت نمایید. هیچ وقت نباید از یادگیری در فارکس خسته شوید و باید خودتان را دانشجوی دائمی آن بدانید.

بهترین دوره آموزش فارکس

بهترین دوره آموزش فارکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

طبیعتاً بهترین دوره آموزش فارکس به دوره‌ای گفته می‌شود که در آن مطالب کاملی از معامله‌گری در این بازار آموزش داده شوند. اگر می‌خواهید به عنوان یک تریدر در بازار فارکس فعالیت داشته باشید باید با مفاهیم گوناگونی آشنا شوید و ابزار مختلف را بشناسید. همیشه این را بدانید که کسب موفقیت در فارکس اتفاقی نیست و برای رسیدن به آن باید نهایت تلاش خودتان را به کار گیرید. برای تریدینگ در فارکس در دوره‌های آموزشی معمولاً موارد زیر به شما آموزش داده خواهند شد.

انتخاب بروکر

اولین چیزی که در بهترین دوره آموزش فارکس باید به آن پرداخته شود نحوه انتخاب بهترین بروکر فارکس است. در واقع اولین کاری که هر معامله‌گر برای ورود به دنیای فارکس باید انجام دهد همین کار می‌باشد. بروکرهای بسیار زیادی در حوزه فارکس فعالیت دارند اما فقط برخی از آنها قابل اعتماد هستند. به همین دلیل اعتبارسنجی بروکرها قبل از انتخاب آنها اهمیت زیادی دارد. شما باید سراغ بروکرهایی بروید که رگوله باشند و البته استفاده از خدمات خود را برای ایرانیان ممنوع نکرده باشند. بهتر است بروکرهایی را انتخاب کنید که تنوع حساب معاملاتی داشته باشند و کارمزدهای پایینی بگیرند.

آموزش ترید

مدیریت سرمایه

یکی از مفاهیم کلیدی دیگری که در بهترین دوره آموزش فارکس در مورد آن صحبت خواهد شد، مدیریت سرمایه است. باید برای استفاده از سرمایه خودتان برنامه داشته باشید و به صورت نامنظم عمل نکنید. هرگونه رفتار احساسی در بازار فارکس نهایتاً به شکست شما منجر خواهد شد و سودی برایتان نخواهد داشت. در کنار مدیریت سرمایه باید با مفاهیم مدیریت ریسک هم آشنا شوید. با کمک مدیریت ریسک می‌توانید خطر معاملات خودتان را کاهش دهید و سراغ دارایی‌هایی بروید که احتمال شکست در آنها کمتر باشد. در بازارهایی مثل فارکس اول دنبال این باشید که ضرر نکنید و بعد دنبال سود بگردید.

اصطلاحات مهم دنیای فارکس

قطعاً در بهترین دوره آموزش فارکس باید اصطلاحاتی را یاد بگیرید که در بازار فارکس به آنها روبرو خواهید شد. از جمله مهم‌ترین اصطلاحات بازار فارکس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. جفت ارز: شما در بازار فارکس روی ارزهای رایج دنیا معامله انجام می‌دهید. دو ارز رایجی که برای معامله انتخاب می‌کنید جفت ارز نامیده می‌شوند. البته جفت ارزها باید با یکدیگر قابلیت معامله داشته باشند. GBP/USD و EUR/USD از جمله رایج‌ترین جفت ارزهای بازار فارکس هستند.
  2. پیپ: کوچک‌ترین تغییرات در قیمت یک جفت ارز را با این اصطلاح نشان می‌دهند. مثلاً اگر قیمت یک جفت ارز از ۱.۱۲۰۰ به ۱.۱۲۰۱ تغییر پیدا کند می‌گوییم یک پیپ رشد کرده است.
  3. اسپرد: تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی برای یک جفت ارز را با اسپرد نشان می‌دهند. طبیعتاً در بازار فارکس خریداران و فروشندگان قیمت‌های متفاوتی پیشنهاد می‌کنند و گاهی اوقات معاملات آنها با کمک اسپرد انجام می‌پذیرد. اگر می‌خواهید در بازار با مشکلی مواجه نشوید حتماً باید روی اسپردها مسلط باشید.
  4. مارجین: سرمایه‌ای که معامله‌گر برای ایجاد یک معامله باید به حساب کارگزاری واریز کند با مارجین نشان داده خواهد شد. البته در کنار مارجین می‌توانیم از واژه اهرم هم استفاده کنیم که اجازه می‌دهد معامله‌گر سراغ معاملات بزرگتری برود.

آموزش

تحلیل تکنیکال

در بهترین دوره آموزش فارکس نمی‌شود راجع به تحلیل تکنیکال و بنیادی صحبت نکرد. اول سراغ تحلیل تکنیکال و اهمیت آن در آموزش ترید می‌رویم. در تحلیل تکنیکال سراغ نمودارهای بازار فارکس و آمار و ارقام موجود در این بازار می‌رویم. بر اساس تغییرات قیمت و اتفاقاتی که در اندیکاتورها رخ داده می‌توانیم آینده یک جفت ارز را پیش بینی کنیم. در تحلیل تکنیکال از الگوهای مختلفی مثل الگوی شمعی، الگوی سر و شانه و… استفاده می‌شود. همچنین در تحلیل بازار روش‌های گوناگونی مثل الیوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینکه کدام روش یا الگو را مورد استفاده قرار دهید بستگی به استراتژی خود شما دارد.

تحلیل بنیادی

برای کسب موفقیت در بازار ناگزیر هستید سراغ تحلیل بنیادی بروید. در بهترین دوره آموزش فارکس اطلاعات بسیار خوبی نسبت به تحلیل بنیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این روش تحلیلی دیگر قرار نیست به آمار و ارقام و تغییرات قیمت در نمودارها بسنده کنید. در این مدل تحلیل قرار است روی پارامترهایی کار کنید که اساسی و بنیادی باشند. به همین دلیل نتایج تحلیل بنیادی در مقایسه با تحلیل تکنیکال قابل اعتمادتر هستند. در تحلیل تکنیکال سعی می‌کنید روی شاخص‌ها کار کنید و بر اساس اسنادی که منتشر می‌شود در مورد آینده یک دارایی نظر دهید. به همین دلیل نتایجی که به دست می‌آورید محکم‌تر هستند و احتمال رخداد آنها بیشتر می‌باشد. البته حتی نتایج تحلیل بنیادی هم ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیستند. در بازار فارکس همه چیز محتمل است و نمی‌توانید برای هیچ رخدادی کاملاً مطمئن باشید.

تحلیل بنیادی

کنترل احساسات

یکی از مفاهیم اساسی که در بهترین دوره آموزش فارکس یاد خواهید گرفت، کنترل احساسات است. هنگام انجام یک معامله در فارکس احساسات مختلفی سراغ شما می‌آیند. اگر نتوانید آنها را کنترل کنید و در شرایط کاملاً منطقی و آرام معاملات خود را انجام دهید، قطعاً با شکست مواجه خواهید شد. ترس و طمع دو پارامتر احساسی هستند که هنگام معاملات شدیداً درگیر آنها خواهید شد. گاهی اوقات در انجام یک معامله احساس ترس سراغ شما می‌آید و سبب می‌شود یا وارد آن نشوید یا خیلی سریع و قبل از کسب سود مناسب از آن خارج شوید. در طرف مقابل گاهی اوقات طمع کاری می‌کند که معاملات زیان‌ده را برای مدت طولانی حفظ کنید و به جای سود کردن، بخشی از سرمایه خودتان را از دست دهید. در کنار این مفاهیم لازم است امید و انگیزه را همیشه در خودتان حفظ کنید و برای آینده برنامه داشته باشید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.