تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 15:32
151 بازدید
کد خبر : 208433

کد منبع باز Coinbase برای پایه شبکه لایه ۲

کد منبع باز Coinbase برای پایه شبکه لایه ۲

به گزارش یگانه نیوز و به نقل از کوین تلگراف شبکه لایه ۲ کوین بیس اعلام کرده است که مخازن کد و قراردادهای هوشمند خود را منبع باز کرده است تا شفافیت و مسئولیت پذیری را افزایش دهد و به طور همزمان به مشارکت عمومی در پروژه اجازه دهد. در یک پست وبلاگ در ۱۹

Coinbase open sources code for layer-2 network Base

به گزارش یگانه نیوز و به نقل از کوین تلگراف شبکه لایه ۲ کوین بیس اعلام کرده است که مخازن کد و قراردادهای هوشمند خود را منبع باز کرده است تا شفافیت و مسئولیت پذیری را افزایش دهد و به طور همزمان به مشارکت عمومی در پروژه اجازه دهد.

در یک پست وبلاگ در ۱۹ اکتبر، Base اعلام کرد که از امروز، به توسعه دهندگان اجازه دسترسی کامل به پایگاه کد شبکه داده خواهد شد.

منبع باز یک برد برد برای آینده زنجیره ای ما است. سازندگان به گنجینه ای از دانش دسترسی پیدا می کنند، آنچه را که قبلا انجام شده است بهبود می بخشند و به نوبه خود الهام بخش دیگران در این فضا هستند.

بخش اصلی تصمیم برای منبع باز کردن کد آن، هدف ارائه شفافیت بیشتر به توسعه دهندگان در توسعه پروژه است. بیس گفت که تمام قراردادها و اسکریپت های هوشمند آن اکنون به صورت عمومی در GitHub در دسترس هستند.

این بدان معناست که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند کد مسئول سپرده‌ها و برداشت‌ها را در Base ارزیابی و آزمایش کنند و به توسعه‌دهندگانی که به دنبال توسعه عملکردهای مشابه هستند، به ابزارهای افزایش یافته دسترسی داشته باشند.

توسعه منبع باز بخشی جدایی ناپذیر از اخلاق رمزنگاری است. با عمومی کردن کد، هر کسی در جامعه می‌تواند کد را بازرسی کند، که به طور فرضی، اجازه می‌دهد آسیب‌پذیری‌ها و سوء استفاده‌های احتمالی سریع‌تر از زمانی که در داخل نگهداری می‌شوند، متوجه و اصلاح شوند.

همچنین شایان ذکر است که کد منبع باز به این معنی است که بازیگران شرور می توانند قبل از اینکه یک توسعه دهنده نجیب تری دیگر مشکل را علامت گذاری کند، vuln را شناسایی کرده و از آن سوء استفاده کنند.

با توجه به این نگرانی، کوین‌بیس توسعه‌دهندگان «امنیتی‌اندیش» را تشویق کرده است تا کد لایه ۲ را بررسی کنند و هر گونه آسیب‌پذیری را زیر نظر داشته باشند و برای کشف باگ‌ها جایزه‌ای تا ۱ میلیون دلار ارائه می‌دهد.

علاوه بر منبع باز مخازن و قراردادهای هوشمند، Base همچنین ویژگی های وب خود را از جمله base.org، docs.base.org و bridge.base.org منبع باز کرد.

Base یکی از فعال‌ترین شبکه‌های لایه ۲ در اکوسیستم کریپتو بوده است که موج گسترده‌ای از فعالیت‌ها با ظهور Friend.tech، یک برنامه مالی غیرمتمرکز اجتماعی که در بالای شبکه ساخته شده است، هدایت می‌شود.

در ۲۱ سپتامبر، مشاور حقوقی Coinbase، Paul Grewal، وقتی به Decrypt گفت که Coinbase ایده صدور یک توکن بومی برای شبکه لایه ۲ را «به طور کامل رد نکرده است» ابراز نگرانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.