تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 18:04
149 بازدید
کد خبر : 182747

آخرین وضعیت ایلام در خصوص میزان بروز بیماری کرونا در هر ۱۰ هزار نفر جمعیت

آخرین وضعیت ایلام در خصوص میزان بروز بیماری کرونا در هر ۱۰ هزار نفر جمعیت

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس شاخص میزان بروز بیماری کرونا در ۱۰ هزار نفر جمعیت،  شهرستانهای ایلام با  ۵۳۹، بدره با  ۵۳۵ و ایوان با ۵۲۸نفر در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۴در ده هزار نفر است. دکتر محمد کریمیان در پنجاه و هفتمین  نشست

آخرین وضعیت ایلام در خصوص میزان بروز بیماری کرونا در هر ۱۰ هزار نفر جمعیت

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس شاخص میزان بروز بیماری کرونا در ۱۰ هزار نفر جمعیت،  شهرستانهای ایلام با  ۵۳۹، بدره با  ۵۳۵ و ایوان با ۵۲۸نفر در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۴در ده هزار نفر است.

دکتر محمد کریمیان در پنجاه و هفتمین  نشست ستاد استانی کرونا، اظهار کرد:اگر چه در سطح کشور روند بستری و فوتی‌ها آمارهای کاهشی داشته، اما آمار مبتلایان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مناطق جنوبی کشور به ویژه استان خوزستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و تعداد ۸ شهرستان آن در وضعیت قرمز قرار گرفته است، گفت: شهرستان‌های جنوبی استان که در مجاورت استان خوزستان قرار دارند، باید بیش از گذشته نظارت‌ها را افزایش دهند تا دوباره گرفتار پیک بیماری نشویم.

وی با بیان اینکه یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونای انگلیسی در کشور نگرانی‌هایی را در این زمینه شیوع این ویروس جهش یافته در کشور افزایش داده است، گفت:  مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع کرونا و ایجاد پیک چهارم در استان جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در طول یک هفته اخیر شرایط برخی از نقاط کشور به لحاظ وضعیت کرونا تغییر پیدا کرده و استان ایلام که تمام شهرستان‌های آن دارای وضعیت آبی بودند، در حال حاضر شهرستانهای ایلام، آبدانان، دهلران و دره‌شهر به وضعیت زرد تغییر یافته‌اند.

کریمیان گفت: خوشبختانه در ۲۲ بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واکسیناسیون کادر درمان استان آغاز شد. تعدادی واکسن‌ کرونا به استان بر اساس اسم افراد و شماره ملی آنان ارسال و ثبت شده و خوشبختانه به این افراد که شامل پزشکان و پرسنل بخش های ویژه کرونا هستند، تزریق شده و یا در حال تزریق است.

وی ادامه داد: سری‌های بعدی واکسن کرونا در راه است و پس از ورود به استان به کادر درمان تزریق خواهد شد زیرا این عزیزان به واسطه قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا  در اولویت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: در استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۵۲۲۲نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۶۴ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند و  در حال حاضر  ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۳ هزار و ۹۹۱  مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان گفت: وضعیت ابتلای افراد در استان برحسب جنس؛ درصد ابتلا در مردان ۶۰درصد شامل ۱۵۰۹۵مورد و در زنان ۴۰درصد شامل ۱۰۱۱۱مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۸درصد شامل ۳۸۳مورد و در زنان ۴۲درصد شامل ۲۸۱مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳درصد بیماران کرونایی و ۷۵/۹درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند، تصریح کرد:  وضعیت میانگین سنی مبتلایان ۴۲/۸سال و میانگین سنی متوفیان نیز ۶۰/۴سال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: میزان بروز بیماری در ده هزار نفر جمعیت، در  شهرستانهای ایلام  ۵۳۹، بدره  ۵۳۵ و ایوان ۵۲۸نفر رده‌های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۴در ده هزار نفر است.

کریمیان گفت: میزان فوتی در هر ۱۰ ‌هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای ایلام ۱۵مورد، سیروان ۱۵مورد، ایوان ۱۳مورد و میانگین کل استان نیز ۱۱مورد فوتی در ده هزار نفر جمعیت می‌باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با وضعیت سنی مبتلایان نیز گروه سنی ۳۰تا ۳۹ سال تعداد ۶۱۲۵مورد شامل ۲۴درصد کل مبتلایان و گروه سنی ۴۰تا ۴۹ سال نیز تعداد ۴۹۵۶مورد شامل ۲۰درصد از تعداد کل مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

کریمیان در رابطه با وضعیت سنی متوفیان بیماری کرونا تصریح کرد: گروه سنی ۷۰تا ۷۹ سال تعداد ۱۶۷مورد شامل۲۵/۲درصد از تعداد کل متوفیان، گروه سنی ۵۰تا ۵۹سال نیز تعداد ۱۶۰ مورد از متوفیان و ۲۴/۱درصد و گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز تعداد ۱۵۶مورد شامل ۲۳/۵درصد کل متوفیان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.